HiPath 3300 i HiPath 3350 to nowoczesna platforma komunikacyjna integrująca dane i głos. Zawiera elementy serwerów teleinformatycznych, i przeznaczona jest do zastosowania w sieciach telekomunikacyjnych i strukturalnych, z protokołami a/b, EDSS1 oraz TCP/IP.
Systemy dedykowane są grupie małych i średnich przedsiębiorstw oraz oddziałom korporacji dysponującym sieciami telekomunikacyjnymi oraz strukturalnymi LAN. W przypadku istnienia filii i oddziałów terenowych firmy połączenia sieciowe z innymi systemami realizuje się za pomocą konwencjonalnych protokołów sieciowych CorNet-N iQSig, lub połączeń między sieciami LAN pracującymi w oparciu o protokół TCP/IP.
Systemy HiPath 3300 i HiPath 3350 mogą być programowane i utrzymywane centralnie z wykorzystaniem sieci IP (interfejs z protokołem TCP/IP), linii ISDN (zintegrowany modem) lub linii analogowej (zintegrowany modem). Oprogramowanie zarządzającejest niezależne od wielkości systemu. Poszczególne aplikacje integruje się z systemem w postaci dodatkowych modułów lub przyłącza za pośrednictwem otwartych interfejsów.
Urządzenia mogą zostać doposażone w karty routera i bramy HG 1500 z interfejsami typu Ethernet 10/100 Mbit/s. Umożliwiają realizację usług telefonii IP, obsługując np. do96 aplikacji telefonii VoIP OptiClient.
Klienci sieci LAN, użytkownicy aparatów systemowych i analogowych, a także agenci firmowego centrum informacyjnego mogą korzystać z funkcjonalności zintegrowanego systemu rozdziału połączeń ACD (Automatic Call Distribution) przekazywania wiadomości (Unified Messaging) i usług Call Center HiPath ProCenter Office oraz rozwiązań jedno i wielostanowiskowych CTI.
HiPath 3300 i HiPath 3350 w połączeniu z rozwiązaniami łączności bezprzewodowejHiPath Cordless EM umożliwia stworzenie spójnego systemu łączności z wykorzystaniem telefonów systemowych i aparatów typu DECT.
Dzięki specjalnym adapterom podłączonym bezpośrednio do telefonów OptiPoint 500możliwe jest dostosowanie funkcjonalności aparatu do potrzeb stanowiska pracy.
lista osób dzwoniących
|
|
W telefonach systemowych z wyświetlaczem zapisywane są połączenia nieodebrane,o ile otrzymują identyfikację numeru rozmówcy (ISDN).
|
|
funkcja „nie przeszkadzać”
|
|
Uczestnik może zablokować ruch przychodzący. Dzwoniący słyszą wtedy sygnał zajęcia linii. W przypadku osób upoważnionych (centrala) ochrona ta może zostać przerwana.
|
|
przejmowanie połączeń
|
|
Połączenia mogą być przejmowane w ramach określonej grupy lub przez innych uprawnionych użytkowników spoza grupy.
|
|
włączanie na trzeciego
|
|
Uprawnieni użytkownicy mogą włączać się bezpośrednio do prowadzonej rozmowy.
|
|
klasy uprawnień
|
|
Każdemu uczestnikowi korzystającemu z centrali abonenckiej można przypisywać różne rodzaje upoważnień abonenckich. Można wyróżnić następujące poziomy uprawnienia:
– pełny dostęp abonencki, – ograniczony dostęp do funkcji wyjścia do miasta, – brak dostępu wyjścia do miasta. |
|
zapowiedzi
|
|
Poprzez telefony systemowe lub interkom (np. w pokoju przyjęć).
|
|
rejestrowanie kosztów połączeń
|
|
Dla każdego urządzenia końcowego lub każdej linii abonenckiej. W liniach bez impulsów taryfikacyjnych następuje wyświetlenie czasu trwania połączenia.
|
|
wywołanie grupowe
|
|
Umożliwia uprawnionym użytkownikom rozsyłanie komunikatów do maks. 150 grup zawierających maksymalnie do 20 uczestników. Poszczególni uczestnicy mają możliwość chwilowego odłączania się od grupy.
|
|
przyciski liniowe (MULAP)
|
|
Za pomocą przycisków liniowych można tworzyć następujące konfiguracje:
– zespoły, – funkcje szefa/sekretarki, – komfortowy aparat przenośny dostępny równolegle pod jednym numerem z telefonem optiPoint 500 (tylko w połączeniu z systemem HiPath Cordless EM). |
|
wewnętrzna książka telefoniczna
|
|
Numery wewnętrzne są zapamiętywane wraz z kojarzonymi z nimi nazwami. W telefonach systemowych można przeszukiwać te same numery i wybierać bezpośrednio z listy.
|
|
wybieranie skrócone
|
|
W każdym telefonie można zapamiętać do 10 numerów końcowych, a w systemie do 1000.
|
|
przełączanie
|
|
Pomiędzy dwoma istniejącymi połączeniami (funkcja maklerska).
|
|
teksty wiadomości
|
|
Za pośrednictwem wyświetlacza uczestnikom grupy można przesłać wstępnie zdefiniowane krótkie teksty (np. „wizyta gościa” lub teksty redagowane samodzielnie (dotyczy tylko aparatów optiPoint 500 Memory).
|
|
komunikaty tekstowe przesyłane do aparatu Cordless EM
|
|
Między aparatami systemowymi Cordless EM można przesłać predefiniowane informacje tekstowe.
|
|
w razie nieobecności
|
|
Można pozostawić odpowiednie komunikaty (np. „Wracam o godz. …”).
|
|
identyfikator projektu
|
|
Wprowadzając odpowiedni identyfikator projektu (maksymalnie do 11 znaków), można również podczas rozmowy przypisywać koszty połączeń telefonicznych odpowiednim projektom.
|
|
ukrycie numeru
|
|
Dzwoniący może blokować wyświetlanie swojego numeru przy połączeniach ISDN.
|
|
sygnalizacja połączenia
|
|
Różna dla połączeń wewnętrznych, zewnętrznych, powtórnych i zwrotnych.
|
|
dzwonienie równoczesne
|
|
Wywołanie może być równocześnie sygnalizowane na wielu telefonach.
|
|
funkcja domofonu i otwieranie drzwi
|
|
Dla telefonu przy wejściu i funkcji otwierania drzwi.
|
|
powtórne wybieranie numeru
|
|
(Rozszerzone) trzech ostatnio wybieranych numerów.
|